Cemil Tugay aşure programı, Karşıyaka’da birlik, dayanışma ve kardeşlik mesajlarına sahne oldu. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Muharrem ayı kapsamında düzenlenen aşure etkinliğinde Kerbela’nın adalet mücadelesine vurgu yaparken, Hacı Bektaş-ı Veli’nin “Doğruluk dost kapısıdır” sözüyle toplumsal dayanışma çağrısında bulundu.
Karşıyaka’da aşure lokması paylaşıldı
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Karşıyaka’da faaliyet gösteren Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından Muharrem ayındaki Yas-ı Matem orucunun ardından düzenlenen aşure programına katıldı.
İsmail Cem Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen programa çok sayıda vatandaşın yanı sıra İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP Grup Sözcüsü Candaş Yeter ve dernek yöneticileri de katıldı.
Programda birlik, kardeşlik ve paylaşma kültürünün önemine dikkat çekildi.
Tugay’dan Kerbela ve adalet vurgusu
Etkinlikte konuşan Başkan Cemil Tugay, Kerbela’nın yalnızca tarihi bir olay olmadığını, haksızlığa karşı verilen mücadelenin simgesi olarak hafızalarda yer aldığını söyledi.
Konuşmasında Hacı Bektaş-ı Veli’nin öğretilerine de değinen Tugay, şu ifadeleri kullandı:
“Kerbela, kabul edilemeyecek bir haksızlığın ve zulmün simgesidir. Dünyanın neresinde haksızlık varsa son bulsun. Nerede zulüm varsa sona ersin. Kim yanlış yapıyorsa artık kaybetsin.”
“Bugün dostluğa her zamankinden daha fazla ihtiyacımız var”
Başkan Tugay, toplumda dayanışma kültürünün güçlenmesi gerektiğini belirterek Hacı Bektaş-ı Veli’nin “Doğruluk dost kapısıdır” sözünü hatırlattı.
Doğruluk, iyilik ve tevazunun toplumsal barışın temelini oluşturduğunu vurgulayan Tugay, insanların zor zamanlarda birbirine destek olması gerektiğini ifade etti.
Konuşmasını ise şu sözlerle tamamladı:
“Kendini doğruluk ve iyilikten yana gören herkesi aşk ile selamlıyorum.”
Dernek Başkanı Taşkaya’dan teşekkür
Programda konuşan Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği Başkanı Sadık Taşkaya da Kerbela’nın Alevi inancındaki anlamına değindi.
Taşkaya, Kerbela’nın adalet, hakikat ve zulme karşı direnişin simgesi olduğunu belirterek aşurenin de paylaşmanın ve rızalığın sembolü olduğunu söyledi.
Başkan Cemil Tugay’a desteklerinden dolayı teşekkür eden Taşkaya, cemeviyle ilgili taleplerinde her zaman yanlarında olduğunu ifade etti.
Deyişler söylendi, semah dönüldü
Konuşmaların ardından etkinlik manevi atmosfer içinde devam etti.
Program kapsamında:
Kerbela’da şehit edilen Hz. Hüseyin ve On İki İmamlar anısına deyişler seslendirildi.
Semah gösterisi gerçekleştirildi.
Yas-ı Matem orucunun ardından aşure duası yapıldı.
Katılımcılar hep birlikte duaya eşlik etti.
Başkan Tugay aşure lokmasını vatandaşlara ikram etti
Alevi dedesi Hamza Takmaz’ın yaptığı duanın ardından dayanışma kültürüyle hazırlanan aşure kazanı açıldı.
Başkan Cemil Tugay da vatandaşlarla birlikte aşureyi kararak etkinliğe katılanlara kendi elleriyle aşure lokmasını ikram etti.
Paylaşma ve birlik mesajlarının öne çıktığı program, katılımcıların sohbeti ve aşure ikramıyla sona erdi.